Overslaan en naar de inhoud gaan

PSA stroomlijnt managed services

Kim van Brugge van distributeur Portland Europa.De transformatie van break-fixdiensten naar managed services tegen vaste prijzen betekent voor vrijwel geen enkele IT-dienstverlener een volledig generiek servicemodel. Meestal is er sprake van uiteenlopende contractvormen en projecten met een verhouding tussen gecontracteerde en nagecalculeerde diensten die verschilt per klant.
Programmeerschema
© Shutterstock
Shutterstock

Het administreren van contractuele betalingsverplichtingen, support calls, urenbriefjes en strippenkaarten is dan ook een tijdrovend en foutgevoelig proces voor de ondernemer, de administratie en/of de IT of service delivery managers. Ook technische medewerkers besteden veel tijd aan het verwerken en rapporteren van calls en uren, en aan het handmatig invoeren van tickets bij binnenkomende monitoring alerts of telefonische aanvragen en het achterhalen van informatie over klantcontracten, systeemconfiguraties en knowledgebase-artikelen. Systeembeheerders maken hierdoor minder betaalde uren en zijn bovendien veel bezig met minder plezierige werkzaamheden. Dit alles leidt vaak tot kostbare en inefficiënte overhead en negatieve confrontaties met klanten.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in