Overslaan en naar de inhoud gaan

Samenwerking of kartelvorming?

Als toekijkers bij de onttakeling van de dotcoms, prijzen veel grote bedrijven zich gelukkig dat ze zo verstandig zijn geweest verlaat te reageren op internet en de kansen die het biedt. Ik was onlangs op aantal bijeenkomsten waar de seniormanagers ternauwernood hun opluchting konden verbergen dat al die heisa rondom internet niet goed heeft uitgepakt.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Als antwoord op de ontwikkelingen heeft het bedrijfsleven zijn eigen versie van de dotcom in het leven geroepen en deze de respectabele term ‘collaborative commerce’ meegegeven. Oppervlakkig gezien lijkt dat niets meer dan het via internet coördineren van bedrijfsprocessen tussen ondernemingen. Maar er is reden genoeg om een dergelijke vorm van samenwerking op te vatten als iets dat verder gaat dan dat.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in