Overslaan en naar de inhoud gaan

Standaardisering niet per se performanceverbetering

Vanaf begin jaren negentig is er internationaal veel geïnvesteerd in procesverbetering. Toonaangevende initiatiefnemers in Nederland waren destijds Thales, Ericsson en Philips. CMMI als referentiemodel voor procesverbetering is een niet meer weg te denken begrip, niet in de industrie en zelfs niet in het onderwijs. Het wordt alom geaccepteerd dat het bereiken van hogere volwassenheidsniveaus tot betere prestaties leidt.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Af en toe lezen we het in een persbericht: Bedrijf X behaalt CMMI-niveau 2. En ja, soms is het zelfs niveau 3. Het betekent dat processen betreffende softwareontwikkeling of zelfs systeemontwikkeling gestandaardiseerd zijn. Niet alleen op papier, maar ook in de praktijk. Hier is niets mis mee, maar een gerechtvaardigde vraag is wat dit oplevert.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in