Overslaan en naar de inhoud gaan

Triple play houdt consument aan het lijntje

Nu de telecombranche opkrabbelt uit het diepe dal na het uiteenspatten van de internetbubble, neemt ook het aantal overnames in de sector toe. In juni maakte KPN bekend dat zij haar concurrent Telfort overneemt. In juli maakte branchegenoot Tele2 wereldkundig dat zij Versatel wil overnemen. In beide gevallen gaat het om ondernemingen die vanouds vooral infrastructurele diensten aanbieden. Maar er wordt - net als vijf jaar geleden - weer geflirt met content.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

KPN beweegt zich steeds nadrukkelijker op de markt voor televisiedistributie en probeert zendermaatschappij Nozema over te nemen. Versatel kocht de rechten voor het eredivisievoetbal en probeert daarmee klanten binnen te halen. Ondertussen dalen de prijzen voor telefonie en breedbandinternet en worden de diensten beter. Het lijkt voor de consument een loterij zonder nieten. Maar is de consument werkelijk de lachende derde?

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in