Uitzendbureau Vedior stelt groot online project uit
Eurofocus bestaat vooral uit het opzetten van een database die een real-time informatievoorziening binnen het bedrijf mogelijk maakt, zodat de communicatie met klanten en uitzendkrachten verbeterd kon worden. Een web-toepassing moest die voordelen vervolgens oogsten. Volgens woordvoerder John Nurthen van Vedior bleek de invoering van het systeem ’moeilijker dan geanticipeerd’, maar hij ontkent dat het stilzetten van het project is te wijten aan technische problemen. „De grootste verandering is dat we een real-time database hebben gebouwd. In het hele netwerk kan nu iedereen elkaars klanten en contacten zien. Maar het managen van de organisatorische veranderingen voor dat model werd veel te complex.” Ook de hardware in alle Vedior-kantoren moest aanzienlijk worden aangepast. Vedior heeft besloten Eurofocus voorlopig alleen in België uit te proberen, waar het project nu draait. Bezoekers van de Vedior- site kunnen daar gebruik maken van de ’Jobwizard’, een soort interview-applicatie, die is gekoppeld aan de Eurofocus-database. Voor het Nederlands/Belgische project, dat zo’n 75 miljoen gulden heeft gekost, heeft Vedior een speciale IT-afdeling opgezet. Wanneer het systeem in Nederland alsnog ingevoerd wordt, kan Nurthen niet zeggen. „Maar met het concept zelf is niets mis.”