Vivendi stopt met zoekdienst Scoot
Scoot betrad vijf jaar geleden de Nederlandse markt als concurrent van de Gouden Gids. Het van oorsprong Britse bedrijf zoekt voor internetters of bellers de gegevens op voor bepaalde producten en diensten. De toekomst van het verlieslijdende Scoot hing al een paar weken aan een zijden draadje door de problemen waar Vivendi mee kampt. Zo worstelt het Franse mediaconcern met een grote schuldenlast. Het noodlijdende mediaconcern Vivendi Universal ging in 1999 een joint venture aan met Scoot, dat in 1995 werd opgericht onder de naam Freepages. Vorig jaar behoedde Vivendi het internetbedrijf voor de ondergang door de activiteiten op het Europese vasteland - Frankrijk, Duitsland, Spanje, Portugal en Italië - over te nemen voor het symbolische bedrag van 1 euro, tegelijk met 92 miljoen euro aan schulden. De Britse tak van Scoot werd afgelopen zomer voor 5 miljoen pond overgenomen door British Telecom. Op het hoogtepunt van de dotcomhype had Scoot een beurswaarde van 2,5 miljard Britse pond, bijjna 4 miljard euro. (anp) Zie ook:BT koopt Scoot voor vijf miljoen pond - 28 juni 2002Scoot in de problemen, Vivendi hapt toe - 27 juli 2001