Overslaan en naar de inhoud gaan

Voorhoedegemeenten moeten de rest op sleeptouw nemen

Elektronische dienstverlening bij gemeenten wordt vaak gebombardeerd tot de sleutel voor het inrichten van klantvriendelijke en effectieve dienstverlening. De burger kan via internet al 24 uur per dag, zeven dagen per week een reis boeken, een boek kopen, een verzekering afsluiten. Direct en on line zaken doen met gemeenten is echter nog maar mondjesmaat mogelijk; vaak voor een beperkt aantal producten van één bepaalde afdeling.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Dit terwijl de klant ook bij zijn gemeente via één loket over alle gemeentelijke diensten wil beschikken. Ook het Rijk hamert op het belang van e-dienstverlening, bijvoorbeeld met het Programma Andere Overheid. De druk op gemeenten om internetdiensten aan te bieden wordt dus steeds groter.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in