Overslaan en naar de inhoud gaan

Web verandert weinig aan mediaconsumptie in VS

Ondanks de toenemende belangstelling voor internet blijft een meerderheid van de Amerikanen vrijwel dezelfde tijd besteden aan televisie, radio en krant. Dat blijkt uit een onderzoek van Scarborough Research.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Bijna een kwart (23 procent) van de ondervraagden zegt door internet minder televisie te kijken, 20 procent leest minder tijdschriften, 15 procent minder kranten en 9 procent luistert minder vaak naar de radio. Een meerderheid heeft zijn lees-, kijk-, en luistergedrag na de kennismaking met internet niet gewijzigd of durft dit niet met zekerheid te zeggen. Het Amerikaanse onderzoeksbureau meldt dat 48 procent van de volwassen Amerikanen de afgelopen dertig dagen gebruik heeft gemaakt van internet. Meer dan de helft, 55 procent, heeft al drie jaar of langer toegang tot het net. (svm)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in