Overslaan en naar de inhoud gaan

Werknemer callcenter kan online studeren

Callcenter-medewerkers kunnen volgend jaar vakopleidingen volgen via internet. De online opleidingen leiden op voor zowel officieel erkende certificaten van het Ministerie van OC&W als branchegerichte Tbin certificering. De e-Learning & Career Portal is vanaf 1 januari actief.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

De online opleiding is een initiatief van Customer Contact Career Portal (CCCPortal)en Syntegra. Het gaat om een modulair opgezette studie waarin onder andere systeemkennis, databasekenis en communicatieve vaardigheden aan bod komen. In de callcenterbranche werken naar schatting 140.000 mensen. Het betreft voornamelijk deeltijdbanen veelal ingenomen door studenten, buitenlanders en herintredende vrouwen. Online studeren sluit volgens de initiatiefnemers beter aan bij de flexibele werktijden die in de sector algemeen zijn. Aan de werknemers worden steeds hogere eisen gesteld omdat de eenvoudige werkzaamheden zijn geautomatiseerd. Volgens deskundigen moet het opleidingsniveau in de sector omhoog van overwegend MBO naar HBO. (pli)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in