Overslaan en naar de inhoud gaan

Outsourcing stelt IT-beheerder voor problemen

In het verlengde van die vaststelling geeft het merendeel van de ondervraagden aan weinig vertrouwen te hebben in het outsourcen van beheertaken. Maar liefst 66 procent is het oneens met de stelling dat outsourcen van beheer de voorkeur heeft boven investeren in beheer. Hoe uitgesproken men hier in zijn opvattingen is, blijkt ook uit het lage percentage ‘weet niet’-reacties, dat met 14 procent zeer laag is in vergelijking met andere vragen.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Opvallend is voorts nog het verschil in reacties op het effect van ITIL v3. 12 procent vindt dat de introductie van ITIL v3 nieuwe investeringen noodzakelijk maakt. Eveneens 12 procent is het hier echter niet mee eens.


Zijn SLA’s concreet?
Van de respondenten geeft 64 procent aan dat de huidige SLA’s onvoldoende concreet en meetbaar zijn om op een juiste manier te borgen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in