Storing UWV houdt aan
De klanten krijgen hun betalingsspecificaties - een soort loonstrookjes voor uitkeringsgerechtigden, met daarop een financieel overzicht voor de bewuste maand - deze maand per post in plaats van digitaal. Klanten kunnen ook telefonisch contact opnemen met het UWV, het callcenter is van 8 uur ’s morgens tot 19.00 uur ‘s avonds bereikbaar om mensen te helpen.
Wijzigingen aanbrengen en aanvragen volgen niet mogelijk
Via Mijn UWV kunnen mensen onder meer hun persoonsgegevens wijzigen en hun aanvraag voor een WW-uitkering volgen. Dagelijks maken ongeveer 18.000 mensen gebruik van een persoonlijke webpagina bij het UWV. Ook is het nu niet mogelijk om jaaropgaven via Mijn UWV te bekijken.
Hele systeem opnieuw opbouwen
De storing begon met een update om de performance te verbeteren. Die zorgde er echter voor dat het hele systeem achter Mijn UWV plat ligt en opnieuw opgebouwd moet worden. "De software die de hardware aanstuurt is ook aangetast bij de slecht verlopen update. Omdat de software achter de log-in met DigiD zit, was het moeilijk om de update uitgebreid te testen. Het systeem hierachter is zeer complex. Er wordt nu met meerdere leveranciers aan gewerkt. Het moet in stukjes worden opgebouwd. Tot nu toe is het niet stabiel genoeg om weer mee aan de slag te gaan", liet een woordvoerder afgelopen maandag weten. Volgens hem wordt achter de schermen hard gewerkt aan een oplossing, maar is niet aan te geven hoe lang dit gaat duren.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee