Overslaan en naar de inhoud gaan

Datagedreven werken, hoe GAMMA en Karwei dat doen

Een beetje bouwmarkt heeft een boel in huis: niet alleen materialen, gereedschap en (echte) doe-het-zelvers, maar ook data. Data die ver voorbij ‘eenvoudigweg’ voorraadbeheer gaan. Zoals bij Intergamma, het moederbedrijf van de bekende bouwmarkten GAMMA en Karwei. “Doe-het-zelven met de data die we hebben.” Expliciet met oog voor de businesswaarde, “in plaats van blindstaren op tech”.

GAMMA-winkelwagentjes
Shutterstock

Bouwmarkten vallen in de categorie retail, waar e-commerce en dus data al jaren een belangrijke rol spelen. Ja, ook voor overduidelijk fysieke, in-de-vuist goederen als verf, schroeven, accuboormachines, lasdoppen en waterafvoerbuizen. Wie denkt dat een GAMMA of Karwei vooral een traditionele winkel is, heeft het mis. Ondanks de analoge aard van het assortiment is ook bij deze retailers sprake van digitale gedrevenheid. 

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in