Doe meer met data
"Find the truth and half your work is done”, stelde sir Terry Leahy, voormalig CEO van warenhuisketen Tesco, tijdens Teradata Universe, die onlangs in Barcelona werd gehouden. “And the best guide for the truth is your customer.” Kernachtiger had Leahy, die Tesco in relatief korte tijd van lokale supermarktketen tot speler van wereldformaat maakte, de boodschap van Teradata ‘Do more with your data’ nauwelijks kunnen verwoorden.
Meer doen met data is niet op voorhand een verrassende insteek voor een leverancier van technologie voor datawarehousing. Maar Teradata heeft inmiddels wel een trackrecord dat aanleiding geeft de visie van het bedrijf serieus te nemen. De onderneming rekent inmiddels 1200 van de 3000 grootste bedrijven ter wereld tot zijn klant. Daaronder zijn bedrijven als Air France-KLM, KPN Telecom, Unilever, Barclays, Telefonica, Moller-Maersk en Coca-Cola. Er is nauwelijks een branche te bedenken waar de onderneming geen klanten heeft.