Casestudy: Infomedics verkort met RPA acceptatieproces van nieuwe klanten
Infomedics is gespecialiseerd in medical factoring: het administreren, factureren en innen van declaraties van zorgverleners – voornamelijk tandarts- en fysiotherapiepraktijken – bij zorgverzekeraars en patiënten. Het proces dat zorgverleners doorliepen voordat ze officieel klant waren bij Infomedics, duurde voorheen 57 dagen. “Dat komt doordat wij heel veel checks moeten doen”, zegt Claudia Koppen, manager Servicedesk Klanten bij Infomedics. “Denk aan het opvragen van de AGB-code, het checken van de registratie bij de Kamer van Koophandel, het controleren of de opgegeven jaaromzet klopt, een check op de kredietwaardigheid, het uitzoeken wie er tekenbevoegd zijn, enzovoort. Pas als je al die controles hebt gedaan, kun je een offerte opstellen. Als die offerte leidt tot een contract, moet dat vaak door wel vijf, zes mensen worden ondertekend: drie of vier leden van de maatschap of directeuren van een bv en onze twee directeuren. Een contract telt gemiddeld 30 pagina’s, dus dan heb je het over 180 parafen die eerst gezet en daarna gecontroleerd moeten worden.” Haar vurige wens was om de administratieve rompslomp uit dit proces te verwijderen en het rigoureus te verkorten.