Overslaan en naar de inhoud gaan

Europese groei in CRM blijft achter

De Europese omzet in CRM-software is in 2005 gegroeid met 9,7 procent naar 1,9 miljard dollar, meldt Gartner. Dat is beduidend minder dan de 13,7 procent groei wereldwijd.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Ook ten opzichte van 2004, toen de CRM-omzet met 15,1 procent fors groeide, is Europa het afgelopen jaar achtergebleven. Gartner ziet een zeer sterke correlatie tussen het BNP per land en de groei van de omzet in CRM-software (inclusief onderhoud). Daardoor variëren de cijfers binnen Europa van een kleine daling tot een groei van 27 procent.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in