Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse organisaties succesvol in shared services

Nederlandse organisaties zijn succesvol in het bundelen van diensten en functies in zogeheten shared service centers. Dat blijkt uit een onderzoek van Capgemini in samenwerking met Chief Financial Officer en het vakblad voor personeelsmanagement PW.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

De onderzoekers ondervroegen CEO’s, CFO’s, HR-managers en service center-managers van tachtig organisaties. Van de respondenten heeft 65 procent ervaring met shared services. De overige 35 procent is van plan binnenkort activiteiten te gaan bundelen in een shared service center. Van de functies die in aanmerking komen voor een shared service center worden ICT, human resources, finance, inkoop en facilities management het vaakst genoemd. Van de organisaties die ervaring hebben met shared services, overweegt ruim 70 procent om nog meer activiteiten in een shared service center onder te brengen. De belangrijkste drijfveer voor shared services is de noodzaak om de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen (28 procent), het realiseren van kostenbesparingen (27 procent) en de wens om zich meer te concentreren op kernactiviteiten (17 procent). (Ester Schop)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in