Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook bij EU klacht tegen Google om overname Doubleclick

Google heeft het door de geplande overname van Doubleclick niet alleen aan de stok met de Federal Trade Commission (FTC), ook bij eurocommissaris Neelie Kroes is een klacht binnengekomen. De Europese consumentenorganisatie BEUC stelt dat Google een te dominante positie krijgt op de Europese online-advertentiemarkt en vreest dat de privacy van Europese internetters onvoldoende is gewaarborgd.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock



Britse kranten melden dat de Europese consumentenorganisatie, die actief is in Duitsland, Italië en Spanje, deze week een brief heeft geschreven aan de eurocommissaris van Mededinging. De overname heeft volgens de briefschrijvers een negatieve invloed op de beschikbaarheid van informatie op internet en op de privacy van gebruikers. Google zou in sommige Europese landen, waaronder Duitsland en Spanje, negentig procent van de online-advertentiemarkt in handen krijgen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in