Overslaan en naar de inhoud gaan

Aldi stunt op Duitse markt mobiele telefonie

De Duitse supermarktketen Aldi begint deze week in zijn ruim 4000 winkels in Duitsland met de verkoop van diensten op het gebied van mobiele telefonie. De onderneming werkt daarbij samen met Medion en E-Plus, de Duitse dochteronderneming van telecomconcern KPN.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Klanten kunnen voor 20 euro een sim-kaart kopen, die met belkaarten kan worden opgewaardeerd. Bellen naar andere telecomaanbieders kost 15 eurocent per minuut, onderling bellen 5 cent. Daarmee wordt Aldi Talk ook een concurrent voor Simyo, het prijsvechtersmerk dat KPN eerder dit jaar op de Duitse markt heeft geïntroduceerd. KPN verhuurt voor Aldi Talk zijn netwerk en callcenterdiensten aan Medion, dat nu al een groot deel van zijn consumentenelektronica slijt via de winkels van de supermarktketen. Voor de Nederlandse markt hebben de drie partijen geen plannen, zei een woordvoerder van KPN. (anp)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in