Overslaan en naar de inhoud gaan

AOL verliest 1 miljoen abonnees

Internetprovider America Online heeft sinds vorig jaar meer dan 1 miljoen Amerikaanse abonnees verloren aan concurrenten als NetZero en Juno. Financieel directeur Wayne H. Pace moest deze week toegeven dat de leegloop 'ernstiger is dan verwacht'.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

AOL's huidige tarief van 23,90 dollar per maand steekt schril af bij de 9,95 dollar die rivaal United Online maandelijks in rekening brengt voor diensten als NetZero. United Online zegt dan ook met 50 procent te groeien. AOL weet ook niet erg veel abonnees voor zijn breedband diensten aan te trekken. AOL heeft een marketingcampagne van 35 miljoen dollar aangekondigd, maar intussen verlagen concurrenten als Verizon hun breedbandtarieven van 50 naar 35 dollar. Analisten maken zich zorgen over de AOL divisie, die dit jaar 1 miljard dollar zou moeten genereren. AOL is met 26 miljoen abonnees nog altijd de grootste Internet provider, maar alleen al in het afgelopen half jaar zijn 700.000 abonnees opgestapt. (jli)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in