Overslaan en naar de inhoud gaan

Extra geld voor falende NS-site

Op oudejaarsdag en de twee opvolgende dagen hebben enkele honderdduizenden reizigers tevergeefs geprobeerd reisinformatie op te halen van de NS-website. De site ging op zaterdag 31 december al vroeg uit de lucht en was ook op zondag en maandag daaropvolgend slechts sporadisch bereikbaar. Volgens Dirk Jan van Wijhe, manager van het Internet Competence Center van de NS, was dat het gevolg van een samenloop van omstandigheden.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

"Tijdens een upgrade van het contentmanagement systeem is een fout in de configuratie geslopen die aan het licht kwam door de piek in het aantal bezoekers van de site. Bovendien was er juist vanwege de feestdagen een onderbezetting van technisch personeel."

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in