Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei online adverteren vlakt verder af

Dit is een stijging van 8 procent (400 miljoen euro) ten opzichte van 2006.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Dit meldt Nielsen Media Research. Alle mediumtypen noteerden een groei, behalve vaktijdschriften, bioscoop en nieuwsbladen.
Opvallend was de afvlakking van de groei van advertenties op internet.

In 2006 werd er een groei van 36 procent genoteerd; in 2007 is deze groei gedaald tot 9 procent.

Dagbladen noteerden voor het eerst sinds drie jaar een bovengemiddelde groei en zagen de mediabestedingen toenemen tot
ruim 872 miljoen (plus 12 procent). Ook radio zag de advertentie-inkomsten toenemen, tot ruim 535 miljoen ( plus 11 procent). Televisie noteerde een toename van 9 procent en passeerde de grens van 3 miljard, becijferde Nielsen.

Het Internet Advertising Bureau (IAB) kwam onlangs tot heel andere conclusies voor de wereldwijde markt. Dit bureau becijferde een groei van 25 procent ten opzichte van 2006.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in