Groei online adverteren vlakt verder af
Dit meldt Nielsen Media Research. Alle mediumtypen noteerden een groei, behalve vaktijdschriften, bioscoop en nieuwsbladen.
Opvallend was de afvlakking van de groei van advertenties op internet.
In 2006 werd er een groei van 36 procent genoteerd; in 2007 is deze groei gedaald tot 9 procent.
Dagbladen noteerden voor het eerst sinds drie jaar een bovengemiddelde groei en zagen de mediabestedingen toenemen tot
ruim 872 miljoen (plus 12 procent). Ook radio zag de advertentie-inkomsten toenemen, tot ruim 535 miljoen ( plus 11 procent). Televisie noteerde een toename van 9 procent en passeerde de grens van 3 miljard, becijferde Nielsen.
Het Internet Advertising Bureau (IAB) kwam onlangs tot heel andere conclusies voor de wereldwijde markt. Dit bureau becijferde een groei van 25 procent ten opzichte van 2006.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee