Overslaan en naar de inhoud gaan

Komma kost telefoonbedrijf 1 miljard

Een komma in een contract tussen een telefoniebedrijf en een televisiekabelmaatschappij blijkt een verschil van 1 miljard Canadese dollar te maken, zo bleek in een zaak die deze week voor de rechter kwam.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

“Deze overeenkomst geldt vanaf de datum dat ze is aangegaan en wordt vanaf die datum verlengd voor een periode van vijf jaar, en daarna achtereenvolgens opnieuw voor vijfjaarsperioden, tenzij ze door een van beide partijen een jaar van te voren schriftelijk wordt opgezegd”. De tweede komma in deze zin maakt dat de bepaling over opzegging betrekking heeft op de gehele zin en niet alleen slaat op het deel na de eerste komma. Televisiekabelmaatschappij Rogers kan daardoor op grond van ‘toepassing van de interpunctieregels’ het gebruik van de telefoonpalen van telefoonmaatschappij Bell Aliant eerder beëindigen en zich 1 miljard Canadese dollar (700 miljoen euro) besparen. (Rolf Zaal)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in