Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer geld voor reclame online dan op tv in VK

Daarmee is Engeland vermoedelijk het eerste land waar meer geld aan onlinereclame wordt uitgegegeven dan op televisie. In het eerste halfjaar van 2009 werd een recordbedrag van 1,75 miljard pond (1,9 miljard euro) uitgegeven aan onlineadvertenties, tegenover 1,64 miljard pond (1,8 miljard euro) aan tv-reclame. Op de derde plaats staan de advertenties in printmedia, met 1,38 miljard pond (1,5 miljard euro).
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

De uitgaven aan onlineadvertenties stegen in het eerste half jaar met 4,6 procent. Het totale budget voor televisiereclame daalde met 17 procent in die periode vergeleken met een jaar eerder. De totale besteding aan reclames is in de eerste halfjaar van 2009 met 16 procent gedaald.

Ongeveer een miljard pond, dat is zestig procent van alle onlinereclame, ging naar uitingen op websites van zoekmachines. Aan kleine online-advertenties werd 385 miljoen pond uitgegeven. Uitgaven aan banners daalden met 5 procent.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in