Meer geld voor reclame online dan op tv in VK
Daarmee is Engeland vermoedelijk het eerste land waar meer geld aan onlinereclame wordt uitgegegeven dan op televisie. In het eerste halfjaar van 2009 werd een recordbedrag van 1,75 miljard pond (1,9 miljard euro) uitgegeven aan onlineadvertenties, tegenover 1,64 miljard pond (1,8 miljard euro) aan tv-reclame. Op de derde plaats staan de advertenties in printmedia, met 1,38 miljard pond (1,5 miljard euro).
De uitgaven aan onlineadvertenties stegen in het eerste half jaar met 4,6 procent. Het totale budget voor televisiereclame daalde met 17 procent in die periode vergeleken met een jaar eerder. De totale besteding aan reclames is in de eerste halfjaar van 2009 met 16 procent gedaald.
Ongeveer een miljard pond, dat is zestig procent van alle onlinereclame, ging naar uitingen op websites van zoekmachines. Aan kleine online-advertenties werd 385 miljoen pond uitgegeven. Uitgaven aan banners daalden met 5 procent.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee