Overslaan en naar de inhoud gaan

Tweede kwartaal voor Yahoo een worsteling

Yahoo zag - ondanks een omzetstijging van 8 procent - de nettowinst in het tweede kwartaal met 2,3 procent dalen ten opzichte van het tweede kwartaal 2006 tot 160,5 miljoen dollar. De omzet kwam uit op 1,7 miljard dollar, 8 procent meer dan in 2006. Na aftrek van de commissie die Yahoo aan marketingpartners betaalde, was de omzet 1,24 miljard dollar, een stijging van 11 procent.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

De omzetgroei trok licht aan vergeleken bij het eerste kwartaal, toen een stijging van 7 procent werd gerealiseerd. Maar daarmee zit Yahoo bij lange nog niet op de groeicijfers die het vorig jaar realiseerde. Dat illustreert dat Yahoo op de online-advertentiemarkt onder druk staat, met name door de concurrentie van Google. Volgens marktonderzoeksbureau eMarketer loopt het aandeel van Yahoo in de online-advertentiebestedingen terug van 18 procent in 2006 naar 16 procent dit jaar. Voor Google, dat zijn cijfers morgen publiceert, wordt een uitbreiding van het marktaandeel met 3 procentpunten tot 27 procent voorspeld. (Jelle Wijkstra)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in