Overslaan en naar de inhoud gaan

App Store krijgt 'streaming' concurrentie

Digitale disruptie is niet alleen iets waar verstofte -bric-and-mortar ondernemingen last van hebben. Een nieuwe subscription-app introduceert een nieuw betaalmodel, dat wellicht een bom legt onder Apple's App Store.
setapp
© screendump
screendump

De Mac OS App Store van Apple krijgt concurrentie van een service die zich het best laat omschrijven als een 'Netflix'of een 'Spotify' voor apps. Veel Mac-gebruikers kennen het probleem: Om echt te kijken wat je aan app kunt hebben moet je 'm eerst kopen. Een serieuze inventarisatie van de aankoop-historie in de App Store leert in veel gevallen dat er meer geld is besteed aan apps die weer gewist zijn dan aan apps die werkelijk beklijven. En zelfs als een app een blijvertje zou worden, dan nog is de aanschafprijs in sommige gevallen hoger dan wat je zelf redelijk acht.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in