Meer interesse voor Smart Tracking huisdieren
Een opmerkelijke conclusie uit het onderzoek is dat consumenten steeds meer geïnteresseerd zijn in Smart Tracking van bijvoorbeeld fietsen of huisdieren. Een voorbeeld daarvan is de voerbak Petnet Smartfeeder. Deze internet-connected voerbak valt door een dierenbezitter te programmeren om op een bepaalde tijd open te gaan, of kan op afstand worden opengezet. Ook gps-trackers zitten al een tijdje in de lift, zo merkte onder meer Bol.com.
Volgens GfK raken de ontwikkelingen in een stroomversnelling door snel en stabiel internet. “Snel en stabiel internet is de basis voor een smart home. Nederlandse huishoudens hebben hier flink in geïnvesteerd dit jaar, want de markt voor routers en WiFi signaalversterkers is meer dan verdubbeld ten opzichte van vorig jaar. Tijdens de lock down zagen we zelfs uitschieters van 500 procent en 700 procent in het aantal verkopen”, aldus onderzoeker Tessa Holzenbosch van GfK.
Meer tijd in huis
Covid-19 zorgt ervoor dat consumenten meer tijd in huis doorbrengen en behoefte hebben aan een prettige leefomgeving. “Hierdoor is de interesse in slimme oplossingen en virtual assistants ook in een stroomversnelling gekomen.” De toename is onder meer te merken in het aantal verkochte smart speakers met voice. Daarnaast is de angst om gehackt te worden gedaald. Inmiddels weet bijna een derde van de Nederlanders waar een slim huis voor staat.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee