Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiel internetten slaat niet aan

De behoefte aan mobiele internetdiensten blijft ver achter bij wat de aanbieders hadden verwacht. Met samenwerking, standaardisering en aansluiting bij diensten op het reguliereinternet proberen zij alsnog de Aziatische successen te benaderen.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Zeker de helft van de bezitters van een mobiele telefoon heeft geen enkele behoefte aan het gebruik van elektronische diensten, blijkt uit onderzoek van Forrester. Rond de 20 procent gebruikt wel mobiel internet, maar als voor de dienstverlening extra moet worden betaald, daalt de belangstelling tot enkele procenten. Twintig grote aanbieders van mobiele diensten steken nu de hoofden bij elkaar om het tij te keren. In het OPEN mobiel internet initiatief (OMI) proberen zij samen het gebruik van de diensten aantrekkelijker te maken. (Thijs Doorenbosch)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in