Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobieltje vooral voor sms

Gebruikers van een mobiele telefoon gebruiken dit apparaat eigenlijk nauwelijks voor het voeren van gesprekken. Dat blijkt uit een onderzoek van Nokia onder een grote groep gebruikers. Daaruit komt naar voren dat het bij slechts 12 procent van het gebruik van een mobieltje draait om het voeren van een gesprek.
Ruim een derde van het gebruik van de mobiele telefoon is voor het versturen van sms-berichten.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Daarmee staat deze functie verreweg bovenaan als meest gebruikte toepassingen voor het mobieltje.
Op de tweede plaats komt wat Nokia omschrijft als multimedia, het opnemen, versturen en bekijken van filmfragmenten als clips en opnames zoals op YouTube te zien zijn. De agendafuncties, door Nokia aangeduid als PIM (Personal Information Management), komen met 16 procent op de derde plaats. Het voeren van gesprekken komt pas op de vierde plaats.
Daaruit kan overigens meteen worden afgeleid dat jongeren verreweg de grootste groep gebruikers van de mobiele telefoon zijn.
Functioneel gebruik van het apparaat zoals zoeken op internet (browsing) of toepassingen als het omrekenen van valuta zijn elk goed voor 8 procent.
Hekkensluiter met slechts een procent is het begrip ‘productivity’, wat staat voor het gebruik als dictafoon, camera voor professionele doeleinden en dergelijke.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in