Liever internet dan koffie
Bijna de helft van de Amerikaanse werknemers doet liever afstand van koffie op het werk dan van internettoegang. Dat blijkt uit onderzoek dat Websense heeft laten uitvoeren onder vijfhonderd werknemers en 350 IT-managers van bedrijven met tenminste honderd werknemers. Tegenover de 49 procent die kiest voor internettoegang, staat 46 procent die liever koffie heeft dan internet.
51 procent van de ondervraagden geeft toe internet op het werk voor persoonlijke doeleinden te gebruiken. Gemiddeld doet men dat twee uur per week. De IT-managers hebben daar overigens een andere inschatting van; die menen dat hun medewerkers gemiddeld eerder zes uur per week voor persoonlijke doeleinden internetten. Meest populaire privé-activiteit onder deze groep werknemers is het bezoeken van nieuwssites (84 procent). Daarna komen informatie over en boeken van reizen (64 procent), persoonlijke e-mail (56 procent), online winkelen (5 procent) en online bankieren (53 procent). (jwy)