Office krijgt boekhoudfuncties
Volgens Orlando Ayala, sinds enige tijd verantwoordelijk voor de MKB-benadering van Microsoft, vormt de software een nieuwe marktcategorie. Hij zegt dat Magellan te zijner tijd zal worden aangeprezen als opstap voor bedrijven die wellicht open staan voor ‘zwaardere’ bedrijfssoftware van het bedrijf. Bij het ontwikkelen van Magellan werkt het Office-team dan ook samen met Microsoft Business Solutions, dat de pakketten Navision, Axapta en Great Plains onder zijn hoede heeft. Over een aantal jaren moeten die pakketten opgaan in één bundel (‘project Green’). Microsoft wil rekening houden met de ‘business life cycle’ van bedrijven en ze dus zakelijke software bieden waartussen ze makkelijk kunnen migreren. Magellan zal naast boekhouding ook rekeningenbeheer en salarisverwerking aankunnen, en bevat ook een uitgebreide variant van het mail-programma Outlook die bruikbaar is voor het beheren van contacten. Vanuit die Business Contact Manager kan een ondernemer direct een rekening genereren die ook meteen als debiteurenpost wordt geregistreerd. Microsoft heeft vorig jaar al een uitgebreide ‘Small Business Edition 2003’ van Office uitgebracht. Die blijft naast de nieuwe variant beschikbaar.