Overslaan en naar de inhoud gaan

'Pinnen via internet slaat niet aan'

Het pinnen via internet slaat nog niet aan. Slechts 14 procent van de Nederlanders maakt gebruik van iDeal, een betalingssysteem van vier banken dat is gekoppeld aan de internetrekening van hun klanten. Dat blijkt uit donderdag gepubliceerd onderzoek van Millward Brown.

Het onderzoeks- en adviesbureau heeft naar eigen zeggen een representatieve steekproef onder 421 consumenten gehouden.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Daaruit kwam naar voren dat de meeste Nederlanders hun aankopen op het internet nog betalen met een acceptgiro, een overschrijving via internetbankieren of met een creditcard.

IDeal is een initiatief van ABN Amro, Rabobank, ING en Postbank. De banken hebben het systeem in oktober vorig jaar geïntroduceerd. Volgens Millward Brown is er wel voldoende interesse in iDeal, maar zijn Nederlanders onvoldoende bekend met de betaalmethode. Als iemand bij een online aankoop gebruik maakt van het systeem, komt hij in de vertrouwde omgeving van zijn internetrekening terecht om het geld te kunnen overmaken. (anp)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in