Telefoongids worstelt met internet
Behalve de gidsen worden ook de sites van Gouden Gids en De Telefoongids samengevoegd. Het doel is om meer bezoekers aan te trekken op de nieuwe site. Bij nieuwe toepassingen denkt Darpö aan het verruimen van de zoekmogelijkheden, bijvoorbeeld op product en merknaam. Verder wil De Telefoongids vaker samenwerkingsverbanden aangaan met aanbieders. Zo is de database beschikbaar via telefoons van Siemens en navigatieapparatuur van het Taiwanese Mio.
De Telefoongids zegt drie belangrijke voordelen te hebben om de concurrentie met grote bedrijven als zoekmachine Google aan te kunnen. “We hebben de meest volledige database van Nederland, die constant door zestig mensen up-to-date wordt gehouden. Ook hebben we een goede merknaam en het grootste verkoopapparaat van Nederland.''
Ondanks de opkomst van internet blijft papier een belangrijke inkomstenbron van De Telefoongids. Elke dag raadplegen 1 miljoen mensen de papieren gids. Iets minder dan een miljoen mensen raadpleegt dagelijks de site van De Telefoongids.
In de toekomst zou Darpö ook weblogs en IP-adressen, de 'postcodes' van het internet, willen toevoegen aan de bestanden. Steeds vaker loopt het bedrijf echter tegen de grenzen op van de privacy. “Mensen geven bijvoorbeeld niet graag hun mobiele nummer, terwijl ze minder vaak een vast nummer hebben.''
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee