Vecai steunt plan voor geschillencommissie internet
Doel is te komen tot één enkele nieuwe Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten die bevoegd is om in geschillen over radio, televisie, telefonie en internet uitspraken te doen. De Vecai vindt dat de nieuwe commissie laagdrempelig moet zijn, zowel voor de consument als voor de internetaanbieders. Volgens Rob van Esch, directeur vande Vecai, hoort bij de 'volwassen markt' die internet nu is een goede manier om geschillen uit de weg te ruimen. Er bestaan al onafhankelijke geschillenregelingen voor de tv-kabel (radio en televisie) en telefonie, maar nog niet voor internet. De Consumentenbond heeft de laatste jaren regelmatig onderzoek gedaan naar de dienstverlening door internetaanbieders. Deze week publiceerde de bond de resultaten van een enquête waaruit blijkt dat 53 procent van de internetters zeer tevreden is en 33 procent enigszins tevreden over hun provider. Anderzijds vindt één op vijf klanten de technische ondersteuning die telefonisch of online wordt gegeven tamelijk tot erg slecht . (Geert Kelfkens)