Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo ga je van IT-afdeling naar IT-serviceplatform

Organisaties werken samen in netwerken en worden digitaal werkende ecosystemen: digital enterprises. De klant laat zich niet langer leiden door de IT-serviceprovider of de IT-afdeling. Er is sprake van een kopersmarkt. De focus verschuift naar een klantvraag met een dynamisch en veranderlijk karakter. Een multidynamische architectuur is noodzakelijk. Hoe ziet die eruit?
© Pixabay.
Pixabay.

Anders dan klassieke of bipolaire architectuurbenaderingen ons willen laten geloven is er sprake van een meervoudige variatie. De wereld is multidynamisch. De business- en informatiearchitectuur moeten recht doen aan dit gegeven. In twee eerdere artikelen voor Automatisering Gids (mei 2016) en AG-Connect (november 2016) hebben wij de kenmerken van een multidynamische architectuur beschreven. In dit artikel gaat het over de concretisering van de multidynamische benadering.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in