AMD zendt gaming naar de wolken
AMD ontvouwde de plannen in een keynote speech op de Consumer Electronics Show in Las Vegas. De supercomputer die gebruik maakt van een samenspel tussen AMD's CPU's en grafische processorkernen (GPU), host het spel en stuurt gecomprimeerde, gerenderde beelden naar de browser van de gamer. De Fusion Render Cloud, zoals AMD de supercomputer noemt, moet in de tweede helft van 2009 beschikbaar zijn.

Shutterstock
Shutterstock
Tot nog toe zijn hoogwaardige spellen afhankelijk van de rekenkracht van de pc van degene die het spel speelt. In AMD's strategie is een moderne browser genoeg om het spel te spelen. Door de games op deze manier aan te bieden is het ook mogelijk ze te spelen op mobiele telefoons en andere draagbare apparatuur. Otoy ziet het project ook als een ultieme uitdaging voor 'cloud computing'. Topman Jules Urbach van dit in special effectsoftware gespecialiseerde bedrijf, stelde dat wanneer het lukt een hoogwaardige game aan te bieden over het internet, in principe elke toepassing 'in the cloud' aan te bieden.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee