Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook haalt fors meer omzet uit reclame

De omzet in het vierde kwartaal kwam uit op 2,59 miljard dollar, bijna twee derde meer dan een jaar eerder. Dat was vooral te danken aan een stijging van de reclameopbrengsten met bijna driekwart, tot 2,34 miljard dollar.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Het aandeel van mobiele advertenties in de totale reclameomzet verdubbelde in een jaar tijd ruimschoots naar 53 procent. De kosten namen met ruim een derde toe tot 1,45 miljard euro. Dat kwam vooral doordat Facebook meer mensen in dienst nam en meer investeerde in technologie.

Onder de streep bleef in het vierde kwartaal 523 miljoen dollar over, tegen 64 miljoen dollar in vergelijkbare periode in 2012. De winst per aandeel, exclusief eenmalige posten, kwam in het vierde kwartaal uit op 0,31 dollar, tegen 0,17 dollar een jaar eerder. Dat is 4 cent boven de gemiddelde verwachting van analisten.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in