Gebruikers boos over kosten Microsoft support
De problemen in software worden door Microsoft aangeduid met de term 'incident'. Daarmee bedoelt men een "enkele supportkwestie en de redelijk te verwachten inspanningen die nodig zijn om deze op te lossen". Bekende fouten en foutjes in de software worden niet als zo'n incident beschouwd. Diverse gebruikers is de nieuwe maatregel in het verkeerde keelgat geschoten. Zij zijn ervan geschrokken, dat ze plotseling 110 gulden moeten betalen voor het oplossen van een probleem met de software. "Volgens mij vergeet Microsoft een heel belangrijk detail en dat is dat Diefstal en Oplichting nog steeds bij Nederlandse wet verboden is", aldus een getergde gebruiker van Word, die inmiddels weer is teruggegaan naar zijn vertrouwde WordPerfect. Dat pakket biedt namelijk broodnodige functies gratis, terwijl er bij Word extra voor moet worden betaald. Een klacht luidt, dat bepaalde pakketten niet compleet zijn. "Zo biedt Outlook Express wel een functie om de spelling te controleren, maar die werkt alleen als je ook Word op je PC hebt geïnstalleerd. Dit in tegenstelling tot Netscape, waar je de spelling kunt controleren zonder welk ander pakket dan ook te hebben", aldus PC-gebruiker P. Hihof. (rak)