Overslaan en naar de inhoud gaan

Getronics presenteert nieuwe strategie

Sinds de overname van PinkRoccade in 2005 hanteerde het bedrijf in de Benelux nog de merknaam Getronics PinkRoccade.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Getronics presenteerde woensdag de strategie voor de toekomst.

Het vernieuwde Getronics is ambitieus. "We willen in 2010 3 miljoen werkplekken beheren'', zegt Van der Meijden. Nu bedient Getronics wereldwijd 2 miljoen gebruikers. In 2009 en 2010 wil de automatiseerder winstgevend zijn. "Dit jaar is nog een transitiejaar'', aldus van der Meijden.

Met deze transitie is Getronics al volop bezig. Eerder kondigde moederbedrijf KPN aan dat een aantal onderdelen wordt afgestoten. Het gaat om drie onafhankelijke onderdelen met een omzet van ongeveer 400 miljoen euro, die software op maat maken voor onder meer lokale overheden en ziekenhuizen.

"Er hebben zich diverse partijen gemeld. Het gaat om internationale en nationale spelers. Voor de zomer willen we het verkoopproces afgerond hebben.'' Branchegenoten Ordina en Capgemini maakten eerder hun interesse in de onderdelen kenbaar. "Het is goed mogelijk dat de drie onderdelen afzonderlijk van elkaar worden verkocht'', licht Van der Meijden toe.

Vanaf halverwege 2008 worden de KPN-onderdelen, die zich met ICT bezighouden, in Getronics geïntegreerd. "Deze integratie is complex, omdat er veel verschillende onderdelen bij betrokken zijn. Deze integratie moet halverwege 2009 afgerond zijn'', aldus Van der Meijden.

De grootste investeringen gaan komend jaar naar het bouwen van nieuwe datacentra op een aantal plekken in Nederland, die nog geheim zijn. "Wij hebben vorig jaar via onze rekencentra bijvoorbeeld 170 miljard banktransacties verwerkt'', zegt een woordvoerster van Getronics. Getronics is op dit gebied een van de grotere spelers in Nederland.

Internationaal komt de focus van Getronics exclusief op werkplekbeheer te liggen. Op dit gebied kan Getronics zich, volgens onderzoeksbureau Gartner, wereldwijd rekenen tot een van de grootste vijf spelers.

Samen met andere KPN-onderdelen moeten werknemers alle telecom- en it-diensten in één pakket krijgen. Grote multinationals, zoals Shell en ING, zijn de belangrijkste doelgroep. "We kijken internationaal naar bedrijven groter dan 2000 medewerkers.''

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in