KPN haalt zijn doel met i-mode niet
Met de dienst i-mode kunnen bellers hun mobieltje onder meer ook gebruiken voor internet, e-mail en het verzenden van foto’s. Dat KPN twee maanden langer nodig heeft om zijn doel te bereiken, lijkt bestuursvoorzitter Ad Scheepbouwer niet te deren. "Als je als eerste in Europa een geheel nieuw product introduceert op het gebied van mobiele datadiensten en daar in ongeveer twee jaar tijd een miljoen klanten weet te halen, dan had ik daarvoor getekend." KPN’s divisie mobiele telefonie haalde vorig jaar ruim 1,2 miljoen nieuwe gebruikers binnen in Duitsland, Nederland en België. Hierdoor kwam het totaal eind 2003 uit op circa 14,7 miljoen klanten. In Nederland groeide het aantal klanten van KPN Mobiel met 171 duizend naar 5,2 miljoen. E-Plus in Duitsland kreeg er 937 duizend klanten bij, wat in een eindstand van ruim 8,2 miljoen resulteerde. In België noteerde Base 114 duizend nieuwe afnemers op een totaal van 1,25 miljoen eind 2003. Bij de divisie vaste telefonie wist het telecombedrijf vooral nieuwe klanten te interesseren voor snel internet via ADSL. Het aantal gebruikers groeide vorig jaar van 310 duizend tot 746 duizend. KPN heeft aangegeven te verwachten dat de groei in zowel breedbandinternet als mobiele telefonie zich dit jaar voortzet.