KPN krijgt weer forse boetes van ACM
Misstanden
De misstanden deden zich voor op de zakelijke markt, in de periode van 2009 tot en met 2013. Daarbij verzaakte KPN volgens de toezichthouder zijn plicht om concurrenten die gebruikmaken van het KPN-netwerk vooraf te informeren over de diensten die het wil aanbieden aan de eigen zakelijke klanten. De concurrentie moet door die verplichting tijdig de kans krijgen om eenzelfde aanbod aan zakelijke klanten te doen.
"Het is belangrijk dat KPN met zijn sterke marktpositie aan de verplichtingen voldoet die wij opleggen", zei ACM-bestuurder Anita Vegter. "Die verplichtingen moeten ervoor zorgen dat concurrenten een plek op de markt kunnen veroveren, zodat zij KPN scherp kunnen houden."
In beroep tegen boetes
KPN liet in een reactie te weten in beroep te gaan te gaan tegen de nieuwe boetes. Ondanks de verlaging legt het bedrijf zich evenmin neer bij de boete voor de doorschakeldienst. Het bedrijf benadrukte dat er nooit sprake is geweest van opzet en dat er de afgelopen jaren veel verbeteringen zijn doorgevoerd, met het doel om incidenten zelf op te sporen, te melden en op te lossen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee