Microsoft koopt Europese prijsvergelijker Ciao
Opmerkelijk is dat Greenfield in juni van dit jaar nog aangekondigde dat het zou worden overgenomen door investeringsmaatschappij Quadrangle voor 426 miljoen dollar. In een eigen persbericht meldt Greenfield dat het de overeenkomst met Quadrangle heeft geannuleerd en in verband daarmee 5 miljoen dollar zal betalen.
Het in 1999 opgerichte Ciao behoort sinds 2005 tot Greenfield Online. Ciao biedt op internet een productdatabase met actuele prijsinformatie aan in combinatie met beoordelingen door consumenten. Het bedrijf gaat er prat op maandelijks meer dan 26,5 miljoen unieke bezoekers te ontvangen op zijn websites in zeven landen: het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Nederland en Zweden. Productcategorieën zijn onder andere auto’s, computers, digitale camera’s, mobiele telefoons, overige elektronica, reizen, financiële diensten en etenswaren.
Microsoft verkoopt een onderdeel van Greenfield direct weer door. Het betreft de afdeling die internetpeilingen uitvoert. Sinds 2001 vormde Internet Survey Solutions (ISS) de hoeksteen van Greenfield Online. Microsoft vermeldt niet wie de koper is en hoeveel geld het voor de onderzoeksafdeling ontvangt.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee