Overslaan en naar de inhoud gaan

SAP houdt voet bij stuk over onderhoudstarief

De in juli aangekondigde, voor alle klanten verplichte omschakeling naar Enterprise support gaat gepaard met een verhoging van de jaarlijkse kosten van 17 naar 22 procent van de oorsponkelijke licentiekosten, een verhoging die in stappen wordt doorgevoerd. Gebruikersgroepen als de DSAG in Duitsland en de VNSG in Nederland/België hebben zich uitvoerig bij SAP beklaagd over die gang van zaken. In Duitsland is ook gedreigd met het terugschroeven van de bestedingen bij SAP.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Duarte blijft de ophef over het nieuwe Enterprise Support wijten aan communicatieproblemen en zegt wederom met de klanten te gaan praten om ze de voordelen van het onderhoudsmodel uit te leggen. Hij zegt weinig te merken van verminderde bestedingsbereidheid van klanten - zeker niet in Duitsland, Nederland, Italië en Afrika.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in