Overslaan en naar de inhoud gaan

Yahoo en Microsoft ruziën over webverkeer

Een mededeling van Microsoft, dat de zoekmachine op MSN meer verkeer heeft gegenereerd dan Yahoo, is bij laatsgenoemde in het verkeerde keelgat geschoten. Vrijwel direct nadat Microsoft gisteren met zijn cijfers naar buiten kwam, riposteerde Yahoo met eigen meetgegevens.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Yahoo stoort zich vooral aan de telling van Microsoft waar het gaat om URL's binnen MSN. Het is namelijk zo dat de moderne versies van Internet Explorer de gebruiker doorsturen naar MSN op het moment dat een fout webadres wordt ingetypt. "Op die manier genereren ze zeer veel verkeer richting MSN, dat daar eigenlijk helemaal niet heen had gemoeten", zei Anke Audenaert, directeur wereldwijd marktonderzoek van Yahoo tegen de Amerikaanse nieuwssite CNet. Yahoo baseert zijn eigen cijfers op gegevens van onderzoekbureau Nielsen. Dit bureau is actief in ongeveer dertig landen. Microsoft maakt gebruik van cijfermateriaal dat is vergaard door Jupiter Media Metrix. Deze instantie is, zo blijkt uit commentaar van Yahoo, maar actief in dertien landen. (rak)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in