Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mail steeds vaker het eerst op de smartphone

In het derde kwartaal van 2013 ging het nog om 61 procent, in de vierde kwartaal dus al 4 procentpunten meer. De desktop verdwijnt daarmee uit beeld als primair hulpmiddel om e-mail te lezen. Zo'n 16 procent van de e-mail wordt namelijk het eerst geopend op een tablet. Ook hier een stijging ten opzichte van het voorgaande kwartaal, zij het slechts met 1 procentpunt.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Veel aandacht krijgt de mail overigens niet op de smartphone. Slechts 35 procent van de Android-gebruikers zegt gemiddeld meer dan 15 seconden aan een e-mail te besteden op de smartphone. iPhone-gebruikers zijn er iets langer mee bezig. 38 procent van hen zegt gemiddeld langer dan 15 seconden te lezen in een mailtje.

E-mail moet meer op mobiel gebruik zijn toegesneden

De cijfers zijn afkomstig van Movable Ink, een Amerikaans platform dat werkt aan de verbreding van de mogelijkheden van e-mailmarketing. Het doet elk kwartaal onderzoek naar het gebruik van e-mail. Movable Ink raadt marketeers aan in te spelen op deze mobiele trend en mobiel op de eerste plaats te zetten bij de ontwikkeling van e-mailcampagnes. Het betekent dat mensen in heel andere omstandigheden e-mailberichten lezen dan achter hun desktop of laptop. Dat creëert nieuwe kansen, bijvoorbeeld om mensen naar het gebruik van een app te leiden.


Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in