E-mail steeds vaker het eerst op de smartphone
Veel aandacht krijgt de mail overigens niet op de smartphone. Slechts 35 procent van de Android-gebruikers zegt gemiddeld meer dan 15 seconden aan een e-mail te besteden op de smartphone. iPhone-gebruikers zijn er iets langer mee bezig. 38 procent van hen zegt gemiddeld langer dan 15 seconden te lezen in een mailtje.
E-mail moet meer op mobiel gebruik zijn toegesneden
De cijfers zijn afkomstig van Movable Ink, een Amerikaans platform dat werkt aan de verbreding van de mogelijkheden van e-mailmarketing. Het doet elk kwartaal onderzoek naar het gebruik van e-mail. Movable Ink raadt marketeers aan in te spelen op deze mobiele trend en mobiel op de eerste plaats te zetten bij de ontwikkeling van e-mailcampagnes. Het betekent dat mensen in heel andere omstandigheden e-mailberichten lezen dan achter hun desktop of laptop. Dat creëert nieuwe kansen, bijvoorbeeld om mensen naar het gebruik van een app te leiden.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee