Facebook draait bij in geschil met adverteerders
Spelontwikkelaars
In mei kondigde Facebook aan om de informatieterugkoppeling naar online adverteerders te versoberen. Zo zou de performance van advertenties niet langer worden uitgesplitst naar gebruikerplatform. Voor makers van spelletjes is dergelijke 'device-level reporting' echter van groot belang, omdat het hen helpt in de besluitvorming om hun apps wel of niet te finetunen voor gebruik op de diverse platformen. Andersom waren sommige app- of spelontwikkelaars ook weer verbolgen over bepaalde uitbreidingen in de rapportage, zoals het ramen van de zakelijke waarde per gebruiker. Sommige spelontwikkelaars hadden om die informatie te bemachtigen tijd en aandacht geïnvesteerd in een eigen oplossing, die hen als Facebook z'n plannen doorzet geen voordeel ten opzichte van afwachtender concurrenten meer zal opleveren.
In eerste instantie zouden veranderingen per 1 augustus ingaan, maar ze werden al uitgesteld tot november en zouden volgens de zakenkrant The Wall Street Journal nu dus helemaal ter discussie staan.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee