Flinke stijging online aankopen
Consumenten gaven online 7,96 miljard euro uit aan producten en diensten, ten opzichte van 6,72 miljard euro in de eerste helft van 2014. Dat blijkt donderdag uit cijfers van Thuiswinkel.org.
De enorme toename is een verrassing voor Gino Thuij van marktonderzoeksbureau GfK. "De onverwacht forse groei heeft geleid tot het bijstellen van onze verwachtingen over 2015'', zegt hij. "Naar verwachting zal de groei van de online bestedingen zich in de tweede helft van het jaar doorzetten en zullen de online bestedingen over heel 2015 uitkomen op ongeveer 16,5 miljard euro.''
Opvallend in het tweede kwartaal is de sterke groei in de aankoop via internet van sport- en recreatieartikelen. Dat heeft volgens de onderzoekers onder meer te maken met grote sportevenementen in ons land, zoals twee etappes van de Ronde van Frankrijk.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee