Overslaan en naar de inhoud gaan

Flinke stijging online aankopen

Consumenten gaven online 7,96 miljard euro uit aan producten en diensten, ten opzichte van 6,72 miljard euro in de eerste helft van 2014. Dat blijkt donderdag uit cijfers van Thuiswinkel.org.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

De enorme toename is een verrassing voor Gino Thuij van marktonderzoeksbureau GfK. "De onverwacht forse groei heeft geleid tot het bijstellen van onze verwachtingen over 2015'', zegt hij. "Naar verwachting zal de groei van de online bestedingen zich in de tweede helft van het jaar doorzetten en zullen de online bestedingen over heel 2015 uitkomen op ongeveer 16,5 miljard euro.''

Opvallend in het tweede kwartaal is de sterke groei in de aankoop via internet van sport- en recreatieartikelen. Dat heeft volgens de onderzoekers onder meer te maken met grote sportevenementen in ons land, zoals twee etappes van de Ronde van Frankrijk.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in