Google-directeur: 'Facebook is ouderwets'
Van hem weet je ook niet waarom hij daar loopt."
Meer naar de echte wereld kijken
Volgens Horowitz zijn gebruikers gebaat bij een omgeving die meer lijkt op de echte wereld. "Met advertenties die een directe link hebben met de onderwerpen waar die gebruiker op dat moment mee bezig is. Facebook heeft geen idee waar zijn gebruikers mee bezig zijn", aldus de baas van Google+.
Gegevens bijeen sprokkelen
Facebook is wel bezig om een beter beeld te krijgen van de wereld waarin de gebruikersleven. De techniek die daarvoor wordt ontwikkeld draagt de naam Friends Mining. Er wordt geput uit de gegevens die de vrienden van een gebruiker op Facebook hebben gezet, om een betere selectie te kunnen maken uit het advertentieaanbod. Mensen krijgen dan advertenties te zien waar ze wel wat aan hebben. Facebook-baas Zuckerberg is positief over de nieuwe plannen, maar Horowitz zet er de kanttekening bij dat "het extreem moeilijk is om een goede zoekmachine te bedenken."
Dat laatste kan kloppen. Een gebruiker van Gmail die een berichtje verstuurt over het Art Deco theater in Reykjavik, kan binnen een half uur advertenties verwachten waarin een cruise naar IJsland wordt aangeprezen. De link lijkt duidelijk, alleen laat het resultaat toch te wensen over.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee