Het opvallendste nieuws voor Ep Heijting
Vroeger
Met spanning zat ik vroeger te wachten op de eerste speelgoedboekjes, daarna een verlanglijstje maken en snel de schoen zetten wanneer Sinterklaas zijn intocht had gemaakt. Ik was te jong om mij te realiseren wat de logistiek was achter de cadeaus; dat er iemand fysiek naar een winkel moest gaan om daar dan bijvoorbeeld tot de conclusie te komen dat het gekozen kado niet meer op voorraad is. Of dat iemand na 't heerlijk avondje wederom terug naar de winkel moest gaan om dubbele (of ongewenste) cadeaus terug te brengen. Probeer dan maar uit te leggen waarom je het bonnetje er niet bij hebt!
Moeilijker
Voor organisaties wordt het steeds moeilijker om de juiste snaar te raken bij de klant. Het bieden van een soepele klantbeleving vereist het integreren met business partners, zoals voor bezorging, betaling en leveringen. E-commerce maakt dit hele proces voor zowel de consument en voor retailers een stuk eenvoudiger. Recente ontwikkelingen in de technologie, zoals digital transformation met API's, hebben e-commerce een enorme boost gegeven.
Interfaces
APIs spelen een cruciale rol in de manier waarop transacties zullen plaatsvinden, achter de schermen zullen zij zorgen voor integratie van systemen van verschillende organisaties en daarmee voor een soepele en naadloze klantbeleving. Ook kunnen via API's nieuwe digitale kanalen worden geopend en kunnen klanten nog gemakkelijker shoppen. Organisaties kunnen via API's al hun processen afstemmen met hun business partners. Transavia, KPN, Nutreco en Bugaboo hebben dit concept met succes omarmd en lopen in Nederland voorop met APIs.
Heel eenvoudig
Hiermee wordt het shoppen voor Sinterklaas bijna net zo eenvoudig als het voor een kind lijkt: ik kies iets uit en het verschijnt in mijn schoen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee