Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw logo HP Enterprise erg 'simpel'

HP heeft op zijn congres HP Discover voor het eerst het logo voor het af te splitsen bedrijfsonderdeel in het zonnetje gezet. CEO Meg Whitman licht een tipje van de sluier op over de toekomst van HP.

De splitsing van HP in HP Inc en HP Enterprise moet volgens de plannen op 1 november rond zijn. Het logo van Hewlett Packard Enterprise is 'afwijkend', beaamt Meg Witmann. Afwijkend van de concurrentie in kleur en vorm. Het logo is simpel omdat het 'eenvoudig moet zijn om zaken te doen met HP en het bedrijf wil er mee benadrukken dat het heel precies is met zijn werk, ontwikkeling en innovatie.

Op het podium van Discover verklaarden de HP-woordvoerders hoe belangrijk het voor hen was dat ze eigenlijk niemand hoefden uit te leggen waarom het bedrijf opsplitst. Toch blijkt dat toch niet voor iedereen even duidelijk te zijn, blijkt uit verklaringen van klanten die Computerworld in de zijlijn van het congres sprak. Zo zijn er zorgen over hoe de support van het bedrijf mee verandert. Ondersteuning is een van de belangrijkste redenen voor bedrijven om klant bij HP te blijven. De HP-officials doen er alles aan om de zorgen weg te nemen. De ondersteuning verbetert zelfs doordat meer aan proactieve support wordt gedaan, aldus HP.

The Machine zorgt voor een revolutie

"Heb vertrouwen in de wending. Heb vertrouwen in deze twee nieuwe bedrijven", verkondigde CEO Meg Whitman in haar keynote. In een interview met Re/Code zegt ze verder dat 'The Machine' een belangrijk product voor HP gaat worden waar al veel R&D-geld in is gaan zitten. De machine is een volledig vernieuwd systeem dat gebaseerd is op een nieuw type geheugen dat een volgende generatie computing inluidt. Whitman doelt daarmee waarschijnlijk op de memristor waar HP al langer aan werkt. "Als wij het niet doen, weet ik niet wie wel. Dell doet het niet en IBM zeker niet", zegt Whitman.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in