Overslaan en naar de inhoud gaan

Online groeit door

In 2014 werd online inclusief BTW voor 13,96 miljard euro gespendeerd, ongeveer gelijkelijk verdeeld over producten en diensten. Bij diensten is het aandeel van online in de totale bestedingen wel een stuk hoger: 17,6 procent. Bij producten hangt het aandeel af van de gehanteerde definitie. Bij producten als kleding, elektronica en speelgoed gaan consumenten voor 10,2 procent van de bestedingen niet meer fysiek naar een winkel.
Geld grafiek
© CC0
CC0

Van de totale uitgaven aan consumentenproducten zoals het CBS die telt, werd in 2014 volgens Thuiswinkel.org 7,6 procent online besteed.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in